مردی که برای استحمام از عرقیات گیاهی پرنیان برای شست و شو استفاده میکند!

درک مکانیسم اثر ضد میکروبی عرقیات گیاهی پرنیان اولین گام در استفاده بهینه از این عصاره ها به عنوان عوامل ضد میکروبی طبیعی برای افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت غذا است.

با این هدف، این کار به دنبال مقایسه بین دو روش استخراج یعنی استخراج مرسوم و تکنیک‌های اولتراسوند برای بررسی فعالیت ضد میکروبی عصاره‌های اتانولی و آبی گل رز، رزماری، میخک است.

Syzygium aromaticum و همچنین آویشن در برابر هفت عامل بیماری‌زای رایج غذایی و میکروارگانیسم‌های فساد، برای درک مکانیسم‌های عمل عصاره‌های گیاهی آزمایش‌شده با توجه به اختلال بالقوه در غشای میکروارگانیسم‌ها و تغییرات pH سیتوپلاسمی.

در این کار چهار گیاه بر اساس کاربرد سنتی آنها به عنوان طب عامیانه انتخاب شد.

این گیاهان به صورت خشک شده از بازار محلی در ژوشان چین خریداری شدند.

دو حلال و دو روش استخراج برای ارزیابی اثر آنها بر عملکرد استخراج استفاده شد.

گونه های گیاهی مورد استفاده در این تحقیق و درصد بازده استخراج آنها به روش مرسوم و اولتراسوند.

عرق

برای استخراج معمولی، 20 گرم پودر از هر ماده گیاهی آزمایش شده در 180 میلی لیتر آب مقطر در یک فلاسک ته گرد خیس خورده و به مدت 30 دقیقه در دمای 90 درجه سانتیگراد، قبل از انکوباسیون یک شبه در دمای 37 درجه سانتیگراد و 150 گرم شد.

دور در دقیقه در انکوباتور تکان دهنده.

به طور مشابه، 10 گرم پودر از هر ماده گیاهی آزمایش شده با اتانول به طور جداگانه در فلاسک های ته گرد مخلوط شد و در دمای 37 درجه سانتی گراد و 150 دور در دقیقه به مدت یک شب انکوبه شد.

عصاره‌های مایع به‌دست‌آمده با فیلتر کردن با استفاده از فیلتر Whatman شماره 1 از باقیمانده جامد جدا شدند و سپس با استفاده از یک اواپراتور چرخشی تغلیظ شدند.

برای تکنیک های اولتراسوند، 10 گرم پودر از هر ماده گیاهی آزمایش شده با 180 میلی لیتر آب مقطر، یا اتانول  به طور جداگانه در بشر مخلوط شد.

هر بشر در یک حمام اولتراسونیک به مدت 30 دقیقه با فرکانس 53 کیلوهرتز قرار داده شد.

پس از آن، دو بشر به شیکر جوجه کشی منتقل شدند و به مدت یک شب در دمای 37 درجه سانتی گراد و 150 دور در دقیقه نگهداری شدند.

مایع رویی به طور مشابه همانطور که در عصاره گیری معمولی توضیح داده شد برای به دست آوردن عصاره خشک گیاهان انتخاب شده همانطور که توسط توضیح داده شد، پردازش شد.

عصاره های خشک شده در 10 درصد DMSO برای عصاره های اتانولی یا در آب دیستال برای عصاره های آبی حل شدند.