پوشاک چرمی را چگونه واکس بزنیم؟

اپیلاسیون روشی برای تکمیل چرم است که شامل استفاده از یک پوشش نازک از مخلوط خمیری مانند رنگ یا رنگدانه و یک ماده طبیعی یا مصنوعی برای تغییر رنگ و ایجاد درخشندگی بالاتر است. دو نوع اصلی اپیلاسیون وجود دارد:

1) اپیلاسیون گرم و 2) اپیلاسیون سرد.

اپیلاسیون داغ گاهی بر روی چرم های نرم و سبک استفاده می شود. موم روی چرم اعمال می شود، اضافه آن برداشته می شود و چرم خشک می شود. وایتکس برای خشکاندن درخت اپیلاسیون سرد رایج ترین نوع اپیلاسیون کیف های چرمی، ژاکت ها و سایر موارد است.

موم روی چرم اعمال می شود و سپس به درخشندگی بالایی می رسد.

چرم مومی را چگونه نگهداری می کنید؟
اکثر چرم های جدید روغن کاری شده و واکس خورده متخلخل هستند. آب، وایتکس اسید است یا باز، قهوه و سایر مایعات می توانند وارد چرم شده و لکه هایی ایجاد کنند که پاک کردن آنها با تمیز کردن استاندارد دشوار خواهد بود.

یک تست ساده به شما می گوید چرم شما چقدر متخلخل است. بررسی کنید که آیا آب با مالیدن یا چکاندن یک قطره آب در مکانی مخفی به سطح نفوذ می کند یا خیر. اگر چرم باشد، متوجه خواهید شد که سطح را سوراخ می کند.

با یک پارچه نرم یا گردگیر پر، گرد و غبار چرم واکس شده و روغنی را جدا کنید. وام خود اشتغالی بانک کشاورزی همچنین می توان آن را با یک دستمال مرطوب تمیز کرد. پارچه را خیلی خیس نکنید و خیلی محکم مالش ندهید، زیرا نمی خواهید سطح آن لکه دار شود یا رنگی از بین برود.

آیا می توانید چرم واکس شده را جلا دهید؟
چرم واکس شده به چرمی گفته می شود که برای افزایش مقاومت در برابر رطوبت، خط و خش و ترک خوردگی واکس زده شده است.

چرم واکس شده به دلیل دوام ناهموار و ظاهر طبیعی که واکس به چرم می بخشد، مورد علاقه صنعتگران و علاقه مندان به چرم است. با این حال، واکس کاپشن چرم چرم واکس شده کمی ظریف تر از چرمی است که واکس نشده است، و موم در صورت عدم درمان صحیح می تواند باعث تغییر رنگ و آسیب های دیگر شود.

 

  • منابع:
  1. WHAT IS “WAXED LEATHER”? AN IN-DEPTH GUIDE TO WAXED LEATHER
  • تبلیغات:
  1. قیمت ای سی یو پژو 405 دست دوم و استوک در تهران
  2. نماد کت سفید را بدانید
  3. تولید برق با استفاده از زغال سنگ
  4. لاکچری ترین مقاصد گردشگری افراد پولدار!