پودر آویشن کوهی رقیب جدی داروهای شیمیایی است

بیش از 350 گونه گیاه دارویی وجود دارد که عمدتاً به این دلیل است که آنها به راحتی هیبرید می شوند و پودر آویشن کوهی می تواند کم رشد یا شلوغ باشد و رنگ برگ های آن می تواند از سایه های سبز کم رنگ گرفته تا سایه های سبز تیره تر و زیتونی و همچنین برنزی یا حتی نقره ای متفاوت باشد.

آویشن به دلیل فواید دارویی فراوانش بسیار شناخته شده است و از برگ، گل و روغن آویشن برای درمان بیماری ها و بیماری های مختلف استفاده می شود.

آویشن دارای خواص ضد عفونی کنندگی و ضد عفونی کنندگی است که آن را به یک داروی بسیار موثر در برابر سرماخوردگی و سرفه و سایر بیماری های تنفسی تبدیل می کند.

آویشن همچنین دارای خواص ضد باکتریایی است و اغلب در شستشوی صورت و کرم های ضد آکنه استفاده می شود و آویشن حاوی عصاره ای است که می تواند به کاهش فشار خون کمک کند و آویشن همچنین سرشار از ویتامین K، آهن و کلسیم است که برای حفظ سلامت استخوان‌ها ضروری است.

پودر آویشن کوهی

آویشن
آویشن گیاهی معطر و همیشه سبز است که از تیره آویشن از خانواده نعناعیان است و گلهای کوچک سفید، یاسی یا صورتی تولید می کند.

ارزش غذایی آویشن
گیاه آویشن سرشار از فیتونوترینت ها، ویتامین ها و مواد معدنی است که برای رشد و سلامت کلی بدن ضروری است و آویشن حاوی تیمول است، اسانس بسیار مهمی که خاصیت ضد قارچی و ضد عفونی کنندگی دارد.

آویشن همچنین حاوی آنتی اکسیدان های فنلی مانند زآگزانتین، لوتئین، آپیژنین، نارینژنین، لوتئولین و تیمونین است.

برگ های آویشن سرشار از پتاسیم، کلسیم، آهن، منگنز، سلنیوم و منیزیم هستند که همگی برای عملکرد طبیعی بدن ضروری هستند و گیاه آویشن همچنین منبع خوبی از ویتامین ها، به ویژه ویتامین های B کمپلکس، و ویتامین K، ویتامین C و اسید فولیک است.

حقایق تغذیه ای در هر 100 گرم
101
کالری
1.7 گرم
چربی کل
9 میلی گرم
سدیم
609 میلی گرم
پتاسیم
24 گرم
کربوهیدرات کل