نقش جیوه در لامپ تصویر تلویزیون ها

لامپ‌های فلورسنت فشرده و لوله‌های فلورسنت و جیوه در لامپ تصویر تلویزیون (از جمله لوله‌های فلورسنت کاتد سرد که برای نور پس‌زمینه تلویزیون‌های LCD و صفحه‌های مانیتور استفاده می‌شوند) حاوی مقادیر کمی جیوه هستند. نور با تخلیه گاز و تحریک بخار جیوه تولید می شود که باعث تشکیل پلاسما می شود.

هنگامی که از لامپ های فلورسنت به شکل مورد نظر استفاده می شود، جیوه در محیط آزاد نمی شود. لامپ های فلورسنت آسیب دیده (یعنی شکسته) ممکن است بخار جیوه آزاد کنند.

بنابراین لامپ های حاوی جیوه آرادبرندینگ را نباید با سایر زباله های خانگی دور ریخت. درعوض، آنها باید تا حد امکان دست نخورده در نقاط جمع آوری مناسب (بازیافت، خرده فروشی یا کسب و کارهای دفع زباله) دفع شوند.

قرار گرفتن در معرض جیوه باید در نقاط جمع آوری، به ویژه در مناطق داخلی، و در طول بازیافت لامپ های پایان عمر و محصولات حاوی LCD پیش بینی شود.

وضعیت جمع آوری و بازیافت در آلمان به طور سیستماتیک توسط بیمه حوادث اجتماعی آلمان، به رهبری موسسه بیمه حوادث اجتماعی آلمان برای بخش دولتی در هسن (سگ جیبی) مورد مطالعه قرار گرفته است.

همچنین مؤسسه ایمنی و سلامت شغلی بیمه حوادث اجتماعی آلمان (IFA)، مؤسسه فدرال ایمنی و بهداشت شغلی (BAuA)، مؤسسه ایالتی برای حفاظت از محیط زیست بادن-وورتمبرگ (LUBW)، انجمن شرکت های شهرداری آلمان (VKU) و نمایندگان مشاغل تولیدی و بازیافتی. این پروژه در سال 2016 تکمیل شد.

شرکای پروژه قرار گرفتن در معرض جیوه را در تعدادی از محل های کار اندازه گیری کردند. آنها قرار گرفتن در معرض جیوه را در طول ساخت، جمع‌آوری، حذف لوله‌های فلورسنت کاتد سرد از تلویزیون‌ها/مانیتورهای LCD، و بازیافت لامپ‌های تخلیه گاز پایان عمر تعیین کردند.

در یک اتاق آزمایش قیمت محصولات کویر موتور ۱۴۰۱، شرکای پروژه طیف وسیعی از وظایف مربوط به تماس با لامپ ها را شبیه سازی کردند و اقدامات حفاظتی را برای کاهش قرار گرفتن در معرض جیوه بررسی کردند.

 

  • منابع:
  1. Mercury exposure caused by lamps and liquid crystal display (LCD) devices
  • تبلیغات:
  1. برای موفقیت در زندگی باید مسیر درستی را انتخاب کنید
  2. سیب سبز در زندگی روزانه چه جایگاهی دارد؟
  3. استفاده از چوب به عنوان مصالح ساختمانی
  4. 23 کتاب جامع که درباره ی افزایش ثروت و دارایی در آن نوشته شده است!