توپ چهل تیکه + قیمت خرید فروش

از دیر باز همواره انسان ها در تلاش برای یافتن ابزاری بوده اند تا به نوعی بتوانند خود را سرگرم کرده، فراغت خود را سپری کنند، توپ ها یکی از این ابزارها هستند که توانسته اند همیشه مورد توجه خاص قرار گیرند.

توپ ها در گذر زمان دچار تحولات عدیده ای شده اند ،برخی از آنها خیلی زود حذف گردیده وبرخی ماندگار شده اند از جمله این توپ های ماندگار ، میتوان به توپ چهل تیکه اشاره کرد.

آغاز پدید آمدن توپ های چهل تیکه به زمان های دور باز می گردد.

انواع توپ چهل تیکه ،خواص آن و قیمت توپ چهل تیکه را مورد بررسی قرار خواهیم داد.


توپ چهل تیکه + قیمت خرید فروش

توپ چهل تیکه

توپ چهل تیکه اولین فردی که در صدد طراحی متفاوت وتاثیر گذار توپ چهل تیکه برآمد، شخصی بود به اسم لیندون که توانست ابتدایی ترین توپ لاستیکی با قابلیت باد شدن را طراحی کند.

توپ های طراحی شده قبل از آن ،هیچ کدام قابل باد شدن نبودند وبه دلیل ایراداتی که در آن وجود داشت ، خیلی زود از کانون توجه عموم خارج گردیدند.

با پیشرفت هایی که صورت گرفت و تغییرات عدیده ای که ازلحاظ ظاهری وساختاری در توپ چهل تیکه به وجود آمد، به تدریج و با گذشت زمان ، توپ چهل تیکه به ساختاری رسید، که در حال حاضر وجود دارد و افراد بی شماری در سر تا سر جهان از بازی کردن با آن لذت می برند.

توپ های چهل تیکه به دو دسته حرفه ای وآماتور تقسیم بندی می شوند.

نوع حرفه ای آن که از نظر سازمان جهانی فیفا مورد تایید است بیشتر برای مسابقات رسمی و توسط بازیکنان در سطح حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد.

سایز ابعاد محیط بیرونی آن 68/5 تا 69/5 سانتی متر و مقدار وزن آن بین 420 تا 445 گرم می باشد.

نوع آماتور ، اغلب برای افراد غیر حرفه ای مناسب بوده ودر مسابقات غیر رسمی می توان از آن استفاده نمود.

اندازه محیط بیرون آن بین 68 تا 70 سانتی متر و وزن آن بین 410 تا 450 گرم است که البته برخی نیز این نمونه از توپ ها را به توپ شماره 5 می شناسند.

برای مسابقات درون سالن ، از توپ هایی با ابعاد کوچکتر استفاده می شود ، توپ شماره 4 در بازیهای سالنی یا فوتسال بسیار مورد استفاده قرار میگیرد.



توپ چهل تیکه قم

توپ چهل تیکه قم فروشگاه های لوازم اسپرت و ورزشی عرضه کننده انواع توپ چهل تیکه وجود دارند، که توپ هایی با کیفیت مرغوب را به عموم مشتریان عرضه می نمایند .

شما جزء هر دسته از افراد ، مبتدی یاحرفه ای که باشید ، میتوانید با مراجعه به این فروشگاه ها ویا سایت های معتبر فروش ، نسبت به خرید حضوری و اینترنتی توپ جهل تیکه در قم اقدام نمایید.

انواع توپ چهل تیکه ،مناسب تمامی سنین مختلف ، در قیمت های مناسب و کاملا مقرون به صرفه وکیفیت استاندارد عرضه می گردد.

اگر چندان در خرید و شناخت توپ چهل تیکه مهارت ندارید سعی کنید با همراهی افراد حرفه ای ودر صورت لزوم مراجعه به سایت های معتبربا کارشناسان مشاوره های لازم را دریافت کرده وسپس نسبت به خرید اقدام نمایید.

توپ چهل تیکه اصل

توپ چهل تیکه اصل شناخت توپ چهل تیکه اصل ، شاید در ابتدا اندکی مشکل به نظر برسد اما اگر شما حرفه ای این کار باشید ، به راحتی می توانید تفاوت بین توپ اصل وغیر اصل یا تقلبی را تشخیص دهید. در حالت کلی با یک نگاه به توپ می توان طبق معیارهایی از کیفیت واورجینال بودن توپ اطمینان حاصل کرد.

اگر قطعات چرمی توپ با چسب زدن به هم وصل شده باشند ، این امر باعث کم شدن کیفیت توپ شده و ضرباتی که در طول بازی به آن وارد میشود باعث باز شدن سریع تکه ها و آسیب زدن به توپ می گردد. در حالیکه تکه های توپ اصل با دوخته شدن به یکدیگر متصل شده اند واین مورد یکی از را ه های شناخت توپ اصل وتقلبی از یکدیگر می‌ باشد.

دومین مورد قابل توجه اینکه ، بهتر است تکه ها ی دوخته شده ،نه با دستگاه ،بلکه با دست به یکدیگر دوخته شده یاشند ، که این مورد هم یکی از موارد تاثیر گذار در کیفیت ودوام توپ خواهد بود.

نکته قابل تامل دیگر ،برای شناخت توپ اصل وتقلبی از یکدیگر ،این است که شما با نگاه کردن به چاپ ها وطراحی هایی که بر روی سطح توپ ترسیم شده است میتوانید به اصل بودن یا نبودن آن پی ببرید به این معنا که چا پ های روی سطح توپ اصل، چا پهایی با کیفیت وبا خطوط منظم ویکدست است در حالیکه چاپ و نقش های روی سطح توپ غیر حرفه ای ، طراحی ،با کیفیت پایین است که خطوطی نامتناسب دارد.

البته اگر جزء افرادی نیستید که به طور حرفه ای به فوتبال می پردازید واغلب به صورت تفریحی ویا تمرین های دوره ای ، ورزش فوتبال را دنبال می کنید ،نیازی به خرید توپ های اصل وبرند ندارید چرا که این نمونه از توپ ها ،قیمت بسیار بالاتری نسبت به توپ های غیر حرفه ای دارند وبیشتر مناسب افراد وبازیکنانی است که هر روزه احتیاج به تمرین داشته باشند.

توپ چهل تیکه فوتبال

توپ چهل تیکه فوتبال تعریف فوتبال ، بدون توپ چهل تیکه، تعریفی ناقص وبی معنا خواهد بود ، در واقع توپ چهل تیکه در ورزش فوتبال نه تنها جزء لوازم وابزار لازم، بلکه از ضروری ترین ابزار است.

اما چرا چهل تیکه؟

بهترین جواب برای پرسش فوق این است که در واقع توپ فوتبال از نوعی چرم مصنوعی مخصوص ساخته شده است ،اما تکه تکه بودن این چرم و متصل نمودن دوباره آن به هم فلسفه ای دارد وآن این که وجود تکه های متعدد دوخته شده به هم ، به نوعی باعث کم وزن شدن واوج گیری بهتر وانعطاف پذیری آن خواهد شد.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که تعداد تیکه های توپ فوتبال ذهنتان را مشغول کرده ، باید بگوییم که توپ فوتبال از 8 تا 32 تکه تشکیل شده است ، که بسته به استفاده در مکانهای مختلف و اشخاص مختلف ،تکه های آن کم یا زیاد خواهد شد.

تعداد تکه های توپ فوتبال تاثیر مستقیمی بر سرعت حرکت آن دارد به گونه ای که هر اندازه تعداد تکه ها کمتر باشد بالطبع سرعت توپ بیشتر شده وهر چه تعداد تکه ها بیشتر باشد،سرعت حرکت آن نیز بیشتر خواهد شد.

اندکی قبل از اینها ، توپ های چهل تیکه فوتبالی بیشتر در دو رنگ سیاه وسفید طراحی می شدند اما در حال حاضر تنها از این دو رنگ استفاده نمی شود بلکه در ساخت آن از انواع طیف های رنگی بهره برده می شود.