توپ بسکتبال + قیمت خرید فروش

ورزش گروهی بسکتبال ، ورزشی بسیار مهیج وشادی آفرین است که به صورت گروهی انجام می شود ودر آن دو تیم سعی می کنند تا با استفاده از مهارتهای خود توپی را وارد حلقه ای کروی شکل کنند وبه اصطلاح به گل برسند .

واما توپی که در این ورزش مفرح استفاده می شود ، توپی است از جنس چرمی بسیار محکم وکروی شکل که به راحتی در دست بازیکنان جا به جا شده وهیجان بازی را صد چندان می نماید.

در این مقاله قصد داریم تا به معرفی توپ بسکتبال بپردازیم.

توپ بسکتبال + قیمت خرید فروش

توپ بسکتبال

توپ بسکتبال توپ بسکتبال باید تمام خصوصیات مورد نیاز وضروری یک توپ را داشته باشد .

سایز توپ بسکتبال باید استاندارد بوده ، جنس چرم آن از جنسی منعطف وحجیم باشد ،مقدار باد آن نیز باید به اندازه باشد تا بازیکنان در هنگام استفاده از آن دچار مشکل نشوند، به گونه ای که توپ ،به راحتی وسهولت در دستان آنها جا به جا شودوبه اصطلاح خوش دست باشد.

توپ بسکتبال را می توان با توجه به جنس وسن بازیکنان به انواع مختلفی تقسیم نمود .

انواع تقسیم بندی توپ بسکتبال با توجه به سایز:

توپ مناسب استفاده برای افراد 13 سال به بالا ، سایز 7 است ، این سایز از توپ بیشتر مناسب مردان است.

اندازه مناسب توپ بسکتبال در افراد 9 سال به بالا ،سایز 6 می باشد واین سایز واندازه مناسب خانمها وبانوان می باشد.

برای کودکان سنین5 تا 8 ساله نیز ، توپ با سایز واندازه 5 مناسب است .

در ورزش گروهی بسکتبال دو تیم پنج نفره در طول سالن مسابقه می دهند وهمواره سعی دارند تا با برتری ، توپ را از دستان حریف ربوده و آن رادرون حلقه تیم مقابل وارد کنند واز این طریق امتیاز لازم را نصیب تیم خود نمایند، پس پر واضح است که در این ماراتن نفس گیر نقش توپ ، بسیار حساس وکلیدی خواهد بود، توپی که به راحتی در دستان افراد جا به جا شده وقدرت پرتاب خوبی داشته باشد ،با کیفیت بوده واستانداردهای لازم در ان به خوبی رعایت شده باشد ، بسیار میتواند در چگونگی بازی وعدم خستگی بازیکنان موثر واقع شود.

توپ بسکتبال تهرانپارس

توپ بسکتبال تهرانپارس فروشگا ه های لوازم ورزشی واقع در تهرانپارس ، فروشنده انواع واقسام لوازم اسپرت با کیفیت بالا می باشند .

اگر به دنبال توپ ورزشی واز جمله توپ بسکتبالی با جنس مرغوب واستاندارد وهمینطور قیمت مقرون به صرفه هستید، میتوانید با مراجعه به این فروشگاه ها در تهران وهمینطور ثبت سفارش اینترنتی در شهرستان ها ،نسبت به تهیه وخرید آن اقدام نمایید.

اگر به طور حرفه ای ورزش مفرح بسکتبال را پیگیری کرده وبه دنبال لذت بردن مضاعفی از آن خواهید بود، همواره سعی کنید توپ ورزشی را انتخاب نمایید که از هر لحاظ دارای استانداردهای لازم بوده ومناسب با سن وجنستان باشد، در غیر این صورت ممکن است که در طول بازی وتمرین دچار آسیب ویا خستگی شده و راندمان وبازدهی شما کاهش یافته وکیفیت مطلوب بازی شما تحت تاثیر قرار گیرد،پس سعی کنید تا با گزینش وانتخاب صحیح توپ بسکتبال ، بتوانید لذت این ورزش هیجان انگیز را چندین برابر کرده واز آن نهایت بهره را ببرید.

توپ بسکتبال رنگی

توپ بسکتبال رنگی علاوه بر توپ های بسکتبال حرفه ای وسالنی ، نمونه ای دیگر از توپ بسکتبال هم تولید وبه بازار عرضه می شود و آن هم توپ های بسکتبال رنگی یا الوان است که برای استفاده عموم ودر محیط های مختلف مناسب است وبه دلیل کیفیت پایین تر وجنس ضعیف تر نسبت به توپ های حرفه ای ، از قیمت کمتری برخوردار بوده وبه نوعی مقرون به صرفه تر می باشد.

توپ بسکتبال رنگی را می توان از فروشگاه های متفاوت در سطح شهر وهینطور فروشگاه های لوازم ورزشی نیز تهیه نمود.

سایز واندازه آن ها ، گاها”از توپ های بسکتبال حرفه ای کمتر بوده و وزن سبک تری نیز دارند از این رو برای استفاده مبتدیان وافراد آماتور که قصد تمرین در مکان های عمومی را دارند ، گزینه مناسب تری است ودقیقا” به لحاظ همین ویژگی ها وهمچنین رنگی بودن وشکل های مختلف ومتنوعی که در آن استفاده می شود برای کودکان نیز مناسب می باشد.

گاهی توپ های بسکتبال حرفه ای وسالنی نیز رنگی بوده وبا توجه به شرکت تولید کننده آن ،دارای طرحها ورنگهای متنوعی نیز می باشد ، اینگونه از توپها هیچ نوع تفاوتی با توپ های حرفه ای ندارند وتنها شکل ظاهری آن الوان است ودارای سایز بندی استاندارد بوده وجنس وکیفیت توپهای سالنی را دارند با این تفاوت که در محیط های عمومی ورو باز هم می توان از آنها استفاده کرد .

معمولا” سایز استاندارد توپ بسکتبال ،همان سایز شماره 7 می باشد که مورد تایید سازمان جهانی بسکتبال نیز قرار دارد.

توپ بسکتبال رنگی حرفه ای ،دارای پوششی بسیار با کیفیت است که بیشتر مورد توجه وعلاقه جوانان قرار می گیرد .

لازم به ذکر است که توپ های الوان نیز در سایزهای 5، 6 و7 تولید می شوند که هر کدام مناسب برای گروه های سنی متفاوت ، با توجه به جنسیت آنهاست .

از آن گذشته وعلاوه بر اندازه های نام برده ، توپ های رنگی در سایز شماره 1 نیز در بازار وفروشگاه های عرضه لوازم ورزشی موجود می باشد که علاوه بر کاربرد ورزشی ، کاربرد تفریحی وتزیینی نیز داشته وبسیار مورد توجه کودکان وخرد سالان است.


توپ بسکتبال سالنی

توپ بسکتبال سالنی توپ بسکتبال سالنی ، همانگونه که از نامش مشخص است ، درون سالن های ورزشی مورد استفاده قرار می گیرد، جنس به کار رفته در آن چرم وپلاستیک مرغوب می باشد ، توپی است که می توان به سهولت از آن استفاده نمود ودر اغلب مسابقات وبازیهای لیگ های معتبر جهانی از این نوع توپ استفاده می شود.

برخی از نمونه های توپ بسکتبال، خیابانی بوده وجنس چرم وپلاستیک بکار رفته در آن بیشتر مناسب محیط های بیرون از سالن می باشد وبرای استفاده عموم مناسب است ، اما توپ های بسکتبال سالنی ، اغلب برای مسابقات مورد استفاده قرار می گیرند و برای افراد وبازیکنان حرفه ای مناسب تر می باشند.

در هنگام خرید توپ های بسکتبال باید به نکات مختلفی از جمله جنس و مرغوبیت آن توجه ویژه ای نمود ، برای افراد حرفه ای ،خرید توپی که استانداردهای لازم از هر جهت در آن بکار رفته وکیفیت قابل قبولی داشته باشد،حرف نخست را خواهد زد .

توپ بسکتبال مورد نظر را با توجه به سن فرد ومحیطی که قرار است از آن استفاده کنید، انتخاب نمایید.

در هنگام خرید توپ به راحتی وخوش دست بودن توپ وقدرت پرتاب آن نیز توجه داشته باشید .

سعی کنید توپ بسکتبال را از فروشگاه های لوازم ورزشی معتبر خریداری کنید.