تولیدی ظروف پلاستیکی در کشتی که جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه می سازد!

فقط در لندن، تلاش ها برای کاهش بطری های پلاستیکی فراوان است. شهردار صادق خان از برنامه ریزی برای ساخت 100 فواره جدید برای بطری های قابل شارژ خبر داد.

بهار گذشته، به دوندگان ماراتن لندن، کیسه‌های جلبک دریایی خوراکی در مایل ۲۳ که حاوی یک نوشیدنی ورزشی بود برای رفع تشنگی تحویل داده شد. و Selfridges، فروشگاه بزرگ لندن با قدمت یک قرن، بطری پلاستیکی نوشیدنی را از فود کورت خود به نفع بطری‌های شیشه‌ای، قوطی‌های آلومینیومی و ایستگاه‌های پر کردن مجدد شکست داده است.

هنگامی که بطری ها تبدیل به زباله شدند، کارآفرینان در سراسر جهان آنها را به کارتریج های جوهر چاپگر، میله های نرده، کاشی های سقف، فرش، کفپوش، و جدیدترین وسایل پلاستیکی اشپزخانه تبدیل می کنند. حتی خانه ها نیز از بطری ساخته شده اند. جدیدترین آنها یک سه طبقه مدرن در سواحل رودخانه Meteghan در نوا اسکوشیا است که به عنوان توانایی مقاومت در برابر طوفان رده 5 معرفی شده است. فقط 612000 بطری مصرف کرد.

در تولیدی ظروف پلاستیکی، نسخه‌های جدیدی از بطری‌هایی که ادعا می‌کنند زیست تخریب‌پذیر یا کمپوست‌پذیر هستند، به‌طور مرتب ظاهر می‌شوند، و شیمیدان‌های صنعت پلاستیک در حال آزمایش «بازیافت شیمیایی» هستند که پلیمرها را به مونومرهای تشکیل‌دهنده‌شان برمی‌گرداند و آنها را قادر می‌سازد تا چندین بار دوباره به بطری‌های پلاستیکی جدید تبدیل شوند.

بسیاری از راه‌حل‌ها تا حدی مقیاس‌پذیر نیستند که تفاوت قابل‌توجهی ایجاد کنند، و بیشتر آنها – از جمله مواد زیست تخریب‌پذیر – هنوز نیاز دارند که عنصری‌ترین و کم‌کارآمدترین بخش طول عمر بطری انجام شود: کسی باید همه آنها را جمع‌آوری کند.

نرخ بازیافت همچنان پایین است. در سال 2016 کمتر از نیمی از بطری های خریداری شده در سراسر جهان جمع آوری شد. سوزان کالینز، مدیر اجرایی موسسه بازیافت ظروف، گفت: در ایالات متحده، بطری های جدید PET فقط 7 درصد محتوای بازیافتی دارند. اگرچه مصرف‌کنندگان نوشابه‌ها در دهه‌های قبل از اختراع ظرف یکبار مصرف میوه، بطری‌های شیشه‌ای را برگردانده و وجه را بازپرداخت کردند، شرکت‌های نوشابه مدت‌هاست که بازیافت را به شدت تبلیغ می‌کنند و به شدت با قانون سپرده‌گذاری بطری مخالفت می‌کنند، و استدلال می‌کنند که قبوض بطری برای آنها هزینه زیادی دارد.

 

  • منابع:
  1. How the plastic bottle went from miracle container to hated garbage
  • تبلیغات:
  1. تغییرات اساسی در دکور منزل با کاغذ دیواری
  2. دستاورد های مهم بشری با جیوه
  3. سنجدی که در گرم ترین نقاط دنیا خشک نمی شود
  4. روش اصلی اضافه کردن ضد یخ به موتور خودرو